Bukowno, dn. 1.04.2021r.
OGŁOSZENIE
O NABORZE NA STANOWISKO URZĘDNICZE:
PODINSPEKTOR W DZIALE ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W BUKOWNIE
-
Nazwa i adres jednostki.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
32-332 Bukowno, ul. Wojska Polskiego 3
-
Określenie stanowiska urzędniczego.
Podinspektor
Wymiar czasu pracy: 1 pełny etat.
Rodzaj umowy: umowa o pracę.
Miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bukownie, ul. Wojska Polskiego 3.
-
Wymagania niezbędne.
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania:
-
wykształcenie:
-
średnie oraz co najmniej 2 letni staż pracy w ramach umowy o pracę lub
-
wyższe (preferowane : administracja, prawo, ekonomia)
-
wykaże się znajomością aktów prawnych:
-
Ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci
-
Ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
-
Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
-
Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
-
Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
-
Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 czerwca 2019 r. w sprawie sposobu
i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczenia wychowawczego oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach niezbędnych do ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego. -
Rozporządzenia Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017r. w sprawie sposobu
i trybu postępowania, oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach
i oświadczeniach w sprawach o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego. -
pełna zdolność do czynności prawnych;
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
-
posiadanie obywatelstwa polskiego,
-
nieposzlakowana opinia,
-
znajomość obsługi komputera.
4. Wymagania dodatkowe:
-
doświadczenie pracy w administracji
-
umiejętność pracy w zespole,
-
samodzielność i odpowiedzialność, zdolność pracy pod presją czasu,
-
umiejętność sprawnej organizacji pracy własnej.
5. Zakres wykonywania zadań na stanowisku.
Do zadań podinspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych należeć będzie w szczególności:
-
Obsługa interesantów ubiegających się o świadczenia:
-
wychowawcze,
-
z funduszu alimentacyjnego.
-
Przyjmowanie wniosków o przyznanie w/w świadczeń.
-
Sprawdzanie wniosków pod względem formalnym i merytorycznym.
-
Dokonywanie kwalifikacji uprawnień osób, na podstawie złożonej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
-
Wprowadzenie danych do systemów informatycznych.
-
Prowadzenie niezbędnych rejestrów.
-
Sporządzanie sprawozdań z realizacji świadczeń.
-
Przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz list wypłat świadczeń.
-
Przygotowywanie pism i prowadzenie korespondencji w zakresie prowadzonych spraw.
-
Planowanie zapotrzebowania na środki finansowe związane z wypłatą świadczenia wychowawczego oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
-
Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, prowadzenia postępowania i opracowania decyzji w tych sprawach.
-
Przeprowadzanie wywiadów z dłużnikami alimentacyjnymi i odbieranie oświadczeń majątkowych od dłużników.
-
Ustalanie należności dłużników alimentacyjnych z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zaliczki alimentacyjnej.
-
Rozliczanie należności z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego wyegzekwowanych od dłużników, w tym wpłaty od komorników i poborców skarbowych.
-
Rozliczanie zaliczki alimentacyjnej.
-
Przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji.
6. Informacja o warunkach pracy na stanowisku.
-
stanowisko pracy usytuowane na parterze Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Bukownie przy ul. Wojska Polskiego 3, -
praca w wymiarze 1 etatu w pokoju dwuosobowym, stanowisko wyposażone jest
w zestaw komputerowy, -
budynek wyposażony jest w windę dla osób niepełnosprawnych, jednakże toalety nie są przystosowane do poruszania się na wózku inwalidzkim.
7. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
W miesiącu marcu 2021r. tj, miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Bukownie jest niższy niż 6%.
8. Wymagane dokumenty – wszelkie dokumenty złożone w postaci kserokopii powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata lub inny podmiot do tego uprawniony
-
list motywacyjny,
-
oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie (w załączeniu),
-
kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów), oraz kopie dokumentów o ukończonych kursach, szkoleniach podnoszących kwalifikację oraz kopie świadectw pracy potwierdzających wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu na określonym stanowisku, w przypadku trwania zatrudnienia,
-
własnoręcznie podpisane oświadczenia kandydata:
-
oświadczenie o posiadanym obywatelstwu,
-
oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
-
oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
klauzula zgody (załącznik do niniejszego ogłoszenia),
-
w przypadku kandydata z orzeczoną niepełnosprawnością - kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dokumenty, które kandydata może złożyć dodatkowo:
-
życiorys (CV)
-
opinie, referencje,
-
kserokopie zaświadczeń, certyfikatów o ukończonych kursach, szkoleniach, itp.
-
kserokopie świadectw pracy.
9. Miejsce i termin składania dokumentów.
Oferty należy składać w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bukownie przy ul. Wojska Polskiego 3 lub za pośrednictwem poczty w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bukownie” umieszczonym na kopercie lub drogą elektroniczną na skrzynkę podawczą ePUAP Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bukownie. Dokumenty aplikacyjne składane drogą elektroniczną powinny zostać uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej lub profilem zaufanym ePUAP, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności realizujących zadania publiczne
Wymagane dokumenty należy składać do dnia 15.04.2021r. (decyduje data wpływu
do MOPS w Bukownie). Dokumenty, które zostaną złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Bukownie zastrzega sobie prawo odwołania naboru w całości lub części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu i miejsca otwarcia ofert.
Wszelkie informacje o naborze oraz wyniki będą umieszczone za stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bukownie pod adresem: www.bukowno.naszops.pl w Biuletynie Informacji Publicznej tut.MOPS oraz na tablicy ogłoszeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bukownie.
Postępowanie składać się będzie z:
-
Selekcji wstępnej, czyli weryfikacji ofert pod względem formalnym oraz wstępnej oceny merytorycznej. Po dokonaniu analizy formalnej dokumentów aplikacyjnych kandydaci zakwalifikowani do następnego etapu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia testu. Osoby, które nie spełnią wymogów formalnych nie będą informowane.
-
Selekcji końcowej, składającej się z dwóch etapów:
-
testu kwalifikacyjnego,
-
rozmowy kwalifikacyjnej.
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Bukownie
Anna Feliksik