U W A G A S E N I O R Z Y 70+
od 20 października 2020 r. na terenie całej Polski realizowany jest program „Wspieraj Seniora”
Kto może skorzystać?
Program przeznaczony jest dla osób powyżej 70 roku życia, które zdecydowały się na pozostanie w domu dla własnego bezpieczeństwa w czasie pandemii ( dotyczy to osób samotnych).
W szczególnie uzasadnionych wypadkach pomoc może być udzielona osobie poniżej 70 r.ż. (stan zdrowia, sytuacja rodzinna i społeczna osoby).
Kto realizuje program?
Za realizację programu odpowiada miejscowy Ośrodek Pomocy Społecznej
Z jakiej pomocy Senior może skorzystać?
- zakupy
- rozmowa przez telefon
- sprawy urzędowe / uregulowanie rachunków za opłaty, załatwieniu spraw służbowych nie wymagających upoważnienia i udostępnienia danych osobowych).
Kto płaci za zakupy i usługi?
Koszt zakupów pokrywa Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczenia ustala indywidualnie OPS podczas pierwszego kontaktu z Seniorem.
OPS poinformuje Seniora, który z pracowników się skontaktuje po pieniądze ( z imienia i nazwiska). Nie oddawaj pieniędzy przypadkowym osobom!
Aby nie paść ofiarą kradzieży, apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i ograniczenie zaufania wobec nieznajomych pukających do naszych drzwi. Trzeba pamiętać, aby w każdym z takich przypadków zidentyfikować osobę, poprosić o dokument potwierdzający, że jest ona przedstawicielem instytucji, na którą się powołuje.
Pozostałe usługi i pomoc są nieodpłatne.
Jak zgłosić potrzeby?
ZADZWOŃ NA INFOLINIĘ 22 505 11 11
Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8:00 do 21:00
Osoba przyjmująca Twoje zgłoszenie przekaże Twoją prośbę do OPS. Pracownik OPS skontaktuje się bezpośrednio z Seniorem w celu weryfikacji i ustalenia sposobu pomocy.
Czy muszę dzwonić na infolinię?
Rekomendowany jest w pierwszej kolejności kontakt za pomocą infolinii : 22 505 11 11
Pomoc można w ramach programu otrzymać także bezpośrednio w MOPS w Bukownie
pod nr: 32 6421230, 32 6421141 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy tj. 7:00 do 15:00.
Jak wygląda mechanizm udzielania pomocy w ramach programu?
Krok 1. Osoba starsza w wieku 70 lat i więcej, która zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym się stanem epidemii dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów - 22 505 11 11
Krok 2. Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje prośbę o pomoc do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej.
Krok 3. Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem, podaje datę i godzinę zgłoszenia przez Seniora, weryfikuje zgłoszenie i w przypadku podjęcia do realizacji usługi- ustala usługę wsparcia, która ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Następnie podaje dane osoby, która przyjdzie do Seniora w celu pomocy oraz datę.
Krok 4. Koszty zakupów pokrywa Senior.