Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Zapytanie o cenę na dostawę posiłków do tut. MOPS

Utworzono dnia 01.12.2023

Zamawiający: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Wojska Polskiego 3,

Bukowno 32-332

Bukowno 1.12.2023r.

Zaproszenie do składania ofert

W ramach prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia na przygotowanie, dostarczenie i rozładunek  gorących posiłków dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej do siedziby tut. MOPS w dniach roboczych od poniedziałku do piątku w godzinach od 13.15-13.45, w okresie od 2 stycznia do  29 marca 2024r i od 1 października do 31 grudnia 2024r.

I.Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie poniżej 130.000 zł do którego nie ma zastosowania przepis art.2 ust.1 pkt.1 Ustawy z dnia 11.09.2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605, 1720). Postępowanie prowadzone przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.

II. Przedmiot zamówienia:

Usługa cateringowa polegająca na przygotowaniu gorącego posiłku dla osób korzystających z pomocy społecznej oraz dostarczaniu go do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bukownie w okresie od od 2 stycznia do  29 marca 2024r i od 1 października do 31 grudnia 2024r.

Wielkość zamówienia: Usługa realizowana dla około 13 osób dorosłych i szacunkowej wielkości zamówienia  około 1560 posiłków. Zamawiający oświadcza, że wskazana ilość posiłków ma charakter szacunkowy, a rzeczywista ilość w ramach zamówienia wynikać będzie z bieżących potrzeb Zamawiającego z uwzględnieniem woli korzystania z tej formy pomocy przez klientów MOPS Bukowno.  

Zamawiający zastrzega, iż ilości zamawianych posiłków mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w zależności od liczby klientów korzystających w danym dniu z tej formy pomocy. W sytuacji uruchomienia zamówienia od 2.01. i od 1.10.2024r. liczba posiłków może narastać stopniowo w zależności od zainteresowania i chęci otrzymywania posiłków w tej formie i w określone dni. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości posiłków w skali dziennej, miesięcznej czy też w całym wskazanym okresie w zależności od potrzeb, a Wykonawcy z tego tytułu nie przysługuje żadne roszczenie. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia faktyczna liczba osób, korzystających z posiłków jednodaniowych może ulec zmniejszeniu/zwiększeniu – Zamawiający szacuje, że zmniejszenie/ zwiększenie dziennej ilości posiłków może wynieść do 35%. Okoliczność taka nie może być powodem wypowiedzenia umowy. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do zapłaty wyłącznie za faktycznie dostarczone posiłki.

III. Opis przedmiotu zamówienia:

1.Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie gorących posiłków dla osób dorosłych, klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Bukownie – catering w okresie od 2 stycznia do  29 marca 2024r i od 2 października do 31 grudnia 2024r. Przez gorący posiłek Zamawiający rozumie jednodaniowy obiad. Zamówienie będzie realizowane przez 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem przypadających w tym okresie dni ustawowo wolnych od pracy), w godz.13.15 –13.45. Przez gorący posiłek Zamawiający rozumie jednodaniowy obiad.

2.W ramach posiłku Wykonawca zapewni urozmaicone posiłki tj. wyroby garmażeryjne kulinarne, wyroby z mięsa i podrobów, wyroby garmażeryjne nie mięsne, wyroby garmażeryjne, surówki i warzywa, z uwzględnieniem sezonowych produktów dostępnych na rynku.

3. Wykonawca zapewni gorący posiłek w formie drugiego dania. Wartość odżywcza i energetyczna musi być zgodna z określonymi normami i wytycznymi Instytutu Żywności i Żywienia i uwzględniać rację pokarmową dla osób dorosłych. Gramatura posiłku po obróbce termicznej nie mniejsza niż:

  - ziemniaki, kasza, makaron, ryż - minimum 250 gram,

  - mięso nie mniej niż: - kotlet – 150 g, - kotlet schabowy 150 g/kotlet z piersi kurczaka 150 g - udo z kurczaka 150 g, żeberko lub gulasz wieprzowy 180 gram, pieczeń wieprzowa w sosie (150gr.mięso),  ryby ( w panierce lub bez ) -minimum 150 gram,

- danie bezmięsne (pierogi, krokiety, naleśniki, kopytka z tłuszczem i cebulką, placki ziemniaczane itp.) – 300 g, - danie półmięsne (bigos, fasolka po bretońsku, spagetti , łazanki, gołąbki z ryżem i mięsem itp.) – 400 g,

-  gołąbek ,gulasz mięsny, kurczak, wątróbka smażona – minimum 150 g,

-surówka lub warzywa gotowane -min. 150 gram w porcji;

Drugie danie przynajmniej 2 x w tygodniu powinno być mięsne (m.in. w postaci : sztuki mięsa, gulaszu, potrawki z kurczaka, klopsików, kotleta schabowego, kotleta z piersi z kurczaka, kotleta mielonego itp.) z dodatkami: ziemniaki, kasza, makaron, ryż, kluski;  3 x w tygodniu danie półmięsne lub bezmięsne np.: rybę, pierogi, naleśniki, knedle, makaron z serem, dania typu: bigos, bogracz, fasolka po bretońsku, łazanki z mięsem -minimum 500 gram oraz dodatki np. ziemniaki, chleb lub bułka ( pieczywa nie mniej niż 120g).

4. Posiłki Wykonawca dostarczy do siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w opakowaniach jednorazowych (1 porcja=1 opakowanie). Posiłki w opakowaniach jednorazowych powinny być dostarczone w zbiorczym opakowaniu termoizolacyjnym gwarantującym utrzymanie odpowiedniej temperatury i jakości przewożonych potraw. Posiłki powinny być dostarczone w opakowaniach, na które Wykonawca posiada odpowiednie atesty i certyfikaty.Wykonawca będzie dostarczał posiłki własnym transportem w sposób zgodny z przepisami sanitarnymi właściwymi ze względu na rodzaj prowadzonej działalności.

5. Wykonawca winien w cenie oferty ująć wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w tym także koszt opakowań jednorazowych na posiłek i pieczywo. Opakowania jednorazowe muszą posiadać atest PZH.

6. Wykonawca sporządza jadłospis tygodniowy z wyprzedzeniem od dnia jego obowiązywania i przekazuje go do tut. MOPS. Zaproponowany jadłospis powinien uwzględniać i wyszczególniać gramówkę porcji w jednorazowym naczyniu.

6. W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany zapewnić posiłki, o nie gorszej jakości na swój koszt, z innych źródeł.

7.W wyjątkowych sytuacjach, na zlecenie Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć suchy prowiant (np. gdy wydanie gorącego posiłku nie będzie możliwe). Suchy prowiant może stanowić kiełbasa, szynka, konserwa mięsna lub rybna, pasztety itp. oraz pieczywo (min. 120g). Cena suchego prowiantu na 1 dzień nie może być większa niż cena jednostkowa gorącego jednodaniowego posiłku.

8. Upoważniony pracownik Zamawiającego zgłasza zapotrzebowanie na ilość posiłków dla klientów MOPS, informacja będzie przekazywana codziennie do godz.9.00. Informacje będą przekazywane drogą telefoniczną.

9.Wykonawca jest zobowiązany przez cały okres trwania umowy do posiadania aktualnej Decyzji Powiatowego Inspektora Sanitarnego na prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem tj. produkcji potraw od surowca do gotowego wyrobu oraz prowadzenie usług cateringowych. Decyzja musi dotyczyć miejsca produkcji posiłków objętych niniejszym zamówieniem. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli ważności w/w dokumentu przez cały czas trwania umowy.

10. Zamawiający ma prawo do dokonania kontroli dotyczącej realizacji zamówienia, szczególnie gramówki i jakości przywożonych posiłków.

11.Zamawiający zastrzega sobie prawo zlecenia takich samych usług jak te, które są przedmiotem zamówienia innemu wykonawcy, w przypadku nieterminowego, nienależytego wykonania usług przez Wykonawcę, odstąpienia od wykonania umowy, z przyczyn zależnych od Wykonawcy a kosztami tychże zleconych innemu wykonawcy usług ma prawo obciążyć Wykonawcę w pełnej wysokości rachunku wystawionego przez tego wykonawcę zastępczego do czasu wyłonienia nowego Wykonawcy (wykonanie zastępcze),a Wykonawca wyraża na to zgodę.

Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do:

1. przygotowania  urozmaiconych posiłków zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25.08.2006r o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 ) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy.

2. przestrzegania norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności, oraz ich wartości odżywczej i kalorycznej dla osoby dorosłej.

3. prowadzenia dokumentacji systemu HACCP i zapisów czynności GHP,GMP.

4. przestrzegania reżimu sanitarnego zgodnie z wprowadzonym systemem HACCP.

5. przestrzegania zasad higieny przy sporządzeniu i dystrybucji posiłków, zachowania odpowiedniej temperatury posiłków oraz przewozu w przystosowanych do tego celu termosach.

6. prawidłowego przygotowania, oznaczenia i zabezpieczenia gotowego produktu w przystosowanych do tego termosach i pojemnikach na czas transportu.

7. przygotowania próbek pokarmowych kontrolnych z dostarczanej żywności zgodnie z wymogami sanitarno-epidemilogicznymi art.72 ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448)  i Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dn.17.04.2007r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego w zakładach zamkniętych (Dz.U. 2007 nr 80 poz. 545). Próbki potraw powinny być zawsze udostępniane upoważnionym organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej na ich żądanie.

8. przyjęcia na siebie pełnej odpowiedzialności za negatywne skutki zdrowotne wynikłe w następstwie spożycia posiłków przez klientów Zamawiającego.

9. przygotowania posiłków z produktów zakupionych we własnym zakresie, dobrej jakości, bez dodatków preparatów zastępczych, preparatów zwiększających objętość i innych wpływających na zmianę smaku, zapachu, konsystencji potraw itp.

10. odbioru odpadków pokonsumpcyjnych i termosów, w których będą dostarczane posiłki, ich umycia i dezynfekcji poza siedzibą Zamawiającego.

11. zapewnienia odbioru, transportu i unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi w  tym zakresie przepisami odpadów pokonsumpcyjnych, które będą składowane w naczyniach dostarczonych przez Wykonawcę. 

 

12. W trakcie pandemii koronawirusa COVID-19 lub innego zagrożenia epidemiologicznego dla zapewnienia bezpieczeństwa i higieny osób korzystających z gorącego posiłku, należy stosować procedury bezpieczeństwa pracy lokalu gastronomicznego i dostarczania posiłków, zgodnie z aktualnymi przepisami i wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia.

Dodatkowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:

1. Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności zobowiązany będzie, do:

a)     Wykonywania czynności będących przedmiotem zlecenia z należytą starannością,

b)     Czuwania nad prawidłową realizacją przedmiotu zlecenia.

IV. Warunki udziału w postępowaniu

1. O udzielenie zmówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej w niniejszym zapytaniu o cenę działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
  2. Dysponują środkiem transportu przeznaczonym do dostarczania posiłków, spełniającym wymogi sanitarne potwierdzone aktualnym dokumentem wystawionym przez Państwową Inspekcję Sanitarną
  3. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
  4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

V. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego:

  1. Wypełniony Formularz ofertowy stanowiący załącznik do niniejszego zaproszenia do składania ofert.
  2. Kopia : zaświadczenia o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i decyzji o stwierdzeniu spełnienia wymagań higienicznych i zdrowotnych w prowadzonym obiekcie.
  3. Dokumentację posiadanego zezwolenia wydanego przez Państwową Inspekcję Sanitarną na przewóz żywności własnym transportem.
  4. Przykładowe tygodniowe jadłospisy wyszczególniające gramówkę porcji.

VI.KRYTERIUM WYBORU OFERTY

1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w niniejszym zapytaniu oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.

2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium najniższej ceny za jeden gorący posiłek.

Cenę oferty należy podać wraz ze wszystkimi składnikami wpływającymi na ostateczną cenę, uwzględniając podatek VAT. Wykonawca powinien zaproponować cenę brutto z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

VII. Sposób i termin składania ofert: ofertę na realizację usługi można składać na adres Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bukownie ul.Wojska Polskiego 3, 32-332 Bukowno, osobiście lub drogą pocztową do dnia 13.12.2023r., drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@mopsbukowno.pl

z dopiskiem na kopercie lub w treści wiadomości „oferta – przygotowanie gorącego posiłku ”

Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

VIII. Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania:

Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
w następujących przypadkach:

1. nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału w postępowaniu;

2. cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

3. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie  zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

IX. . Informacja o wyborze oferty

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: zaoferowaną kwotę, nazwę (firmę), siedziba i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano zostanie przekazana po zakończeniu postępowania.

Zamawiający poinformuje Wykonawcę o terminie i miejscu zawarcia umowy o udzielenie zamówienia telefonicznie.

X. Osoby upoważnione do porozumiewania się z Wykonawcami:

Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami są: Anna Feliksik tel. 32 6421230, 32 6421141, e-mail: sekretariat@mopsbukowno.pl

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 1

W poprzednim tygodniu: 2

W tym miesiącu: 2

W poprzednim miesiącu: 2

Wszystkich: 33955